dilluns, 3 de març del 2008

Demà em podrè dutxar!

Fa uns dies, tot mirant el cel em preguntava perquè no plovia. De fet, m'ho pregunto encara avui què és el que no hem fet bé.
Així, tot mirant el cel estrellat em vaig preguntar per què no plovien les inversions pertinents per mitigar els efectes de la falta de tal recurs i, ja posat en matèria i, una mica somnàmbul, ho haig de confessar, vaig dir-me, segur que hi haurà des de les institucions públiques molta gent pensant com resoldre el petit problema. Mai millor dit.

Pel matí, resacós de tantes preguntes sense resposta em trobo amb alguna sorpresa al meu enigma que no em deixava dormir.
En els mitjans de comunicació, surt publicat que una petita i inapreciable fuita d'aigua perd diàriament el consum equivalent a 177.000 persones. És del tot insignificant aquesta quantitat i més saben que des de la nostra Generalitat de Catalunya ens poden posar una multa per netejar el cotxe al pàrquing de casa, ja que, diuen, és malgastar o malbaratar l'aigua. Tenen tota la raó.

El més curiós del cas, és que jo no el netejo per por de sortir fotografiat i seguidament sancionat per aquesta barbaritat ecològica. Qui m'ho hauria dit a mi!. Si netejo el cotxe amb aigua sóc infractor i senyalat per delicte contra el medi ambient.

Uf, quin matí!

Hi ha una altra cosa que agrairia si algú em pot ajudar: el conte va així:

Des del govern central del Estat Espanyol ens diuen que Catalunya pateix un dèficit estructural d'un recurs tan apreciat com és l'electricitat, no l'aigua, i que correm el perill imminent de quedar-nos sense ella si no fem urgentment una nova línia que enllaci amb la veïna França. És l'anomendada MAT.
Jo, ignorant com sóc, no entenc com és que el principat, tenint 3 centrals nuclears en ple rendiment, - Vandellòs I, AscóI i AscóII, amén de les centrals tèrmiques, hidroelèctriques, solars, de cicle combinat,entre d'altres, patim un dèficit estructural de tal energia que ens pot escanyar el creixement econòmic i, per tant, la prosperitat del País. Gràcies.
Com a ciutadà, hem pregunto, ¿ com és que si que podem i hem de fer una línia d'alta tensió, en ares de prevenir un futur desastrós per les famílies i empreses catalanes i no un trasvessament del Roine cap a Catalunya, que pel que sembla no comporta problemes per ningú; però jo, no puc netejar el meu cotxe. En tot cas, espero que demà em pugui dutxar!

Així, em mostro un cop més, agraït els nostres "governs" de la Generalitat de Catalunya per la seva gran tasca de govern de progrés i catalanitat. Uns aprovant un projecte nacional d'infraestructures, atenció, nacional no de partit, en el que inclou la ja mencionada MAT i després se'n van a Perpinyà en una manifestació de rebuig a tal proposta, altres, al capdavant de la flamant conselleria de relacions institucionals, es posicionen obertament contra l'anella orbital del Vallès i es deixen pel camí, com aquell que perd una garrafa, el consum diari d'aigua de 177.000 persones que, per posar un petit símil, és el consum diari de tota la ciutat de Lleida i, ja acabo,no voldria aborrir al personal, altres parlen de fets i no paraules, com per exemple, l'amiga inestimable, ho heu encertat, la Renfe, vagues - metges, educació pública, TMB -, potser el Carmel o ... . Estic totalment d'acord, fets, no paraules! Així, gràcies als governs de progrés, demà em podré dutxar! Això si que és progressar.